Kereste már Ön pánikszerűen a távkapcsolót, amikor kedvenc sorozatában elindult a reklámblokk?
Akkor Önnek is szól ez a hír.
Végső szakaszához érkezett a szakmai szervezetek meghallgatása illetve a törvényelőkészítő munka, az 1 éve beterjesztett törvény kapcsán, amely szabályozni szeretné a televíziós adásokban a reklámok hangosságát.
Ezek szerint a reklámok nem lehetnének "jelentősen" hangosabbak vagy "zajosabbak", mint a megelező vagy következő műsorok jellemző hangossága.
A szakmai szervezetek (televíziósok és a reklámipar) azt szeretnék, ha ezt a problámát a broadcasterek kezelhetnék, akik megigérték, hogy szeptemberig ajánlásokat készítenek, hogyan is kellene beállítani a reklámok hangosságát az adásban illetve az utómunka során. A törvényhozók a június 10-i meghallgatása során elfogadni látszanak szakmai szervezetek javaslatait és talán elnapolják a törvény további előkészítését, hogy figyelemmel kisérjék mennyiben változik a helyzet. Ha nem, akkor újból megfontolják, hogy a televíziókat törvénnyel szorítsák rá, a nézók hallásának tiszteletben tartására.
Mindezt persze Amerikában.
A törvényjavaslat itt olvasható :
http://frwebgate.access.gpo.gov/cgi-bin/getdoc.cgi?dbname=110_cong_bills&docid=f:h6209ih.txt.pdf